Weź mnie w obroty

Klient:

carlsberg

Cel projektu:

  • wytworzenie  pozytywnego trendu wokół procesu zwracania butelek
  • podniesienie ilości zwracanych butelek oraz zwiększenie liczby cykli rotacyjnych
  • zneutralizowanie negatywnych stereotypów zakorzenionych w powszechnej świadomości nabudowanych wokół butelki zwrotnej
  • zwrócenie uwagi na niską świadomość i małą popularność tego ekologicznego i ekonomicznego rozwiązania wśród konsumentów

Zasięg, adresaci:

ogólnopolski, grupa docelowa – konsumenci w przedziale wiekowym 25 – 35 lat

Idea komunikacyjna:

Kampania „Weź mnie w obroty” wpisuje się w jeden z trzech podstawowych filarów działań CSR marki Carlsberg Polska (tj. odpowiedzialne podejście do opakowań).

Realizacja:
2014 – 2015 (2 edycje)

Skrócony opis realizacji projektu:

Etap 1: Przygotowanie poszczególnych elementów kampanii: wybór scenariusza spotu, aplikacji na Facebooka, wybranie autora komiksu, realizacja spotu, przygotowanie strony www, nawiązanie współpracy z pracownią społeczną, która przygotuje gadżety ekologiczne.


Etap 2: Otwarcie kampanii – konferencja prasowa z udziałem Organizatora, Partnera Merytorycznego -  Fundacji Nasza Ziemia, Ambasadora Kampanii – Piotra Roguckiego, premiera spotu internetowego, uruchomienie strony www oraz fanpage’a  kampanii na Facebooku


Etap 3: Kontynuacja działań – rozpoczęcie publikacji ekologiczny komiksu, którego główną bohaterką jest  butelka zwrotna. 10 zabawnych historii, przedstawiających wędrówki butelki podczas jej kolejnych „wcieleń” - czyli cykli rotacyjnych. Otwarcie konkursu „Weź mnie w obroty” opartego na
grze rankingowej - aplikacji na Facebooku.


Etap 4: Przygotowanie mapy sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym – pierwszej w Polsce platformy zawierającej adresy punktów handlowych, przyjmujących butelki zwrotne bez konieczności okazywania paragonów (w trakcie realizacji).


Facebook: www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty

www: www.wezmniewobroty.pl

YouTube: www.youtube.com/channel/UCUno1q9z13XtZYufB06ZZOA