Jak działa ZDROWY człowiek

Klient:

ministerstwo zdrowia

Cel projektu:

promocja szeroko rozumianej profilaktyki, poprzez zachęcanie do zwrócenia uwagi na to, jak duży wpływ na nasze zdrowie ma sposób funkcjonowania (jedzenie, aktywność fizyczna, kondycja psychiczna, uzależnienia, zagrożenia środowiskowe itp.)

Zasięg, adresaci:

ogólnopolski, grupa docelowa – kobiety i mężczyźni w przedziale wiekowym 25 – 45 lat

Idea komunikacyjna:

kampania związana była z przyjęciem przez Sejm i Senat ustawy o zdrowiu publicznym

Realizacja:
wrzesień – październik 2015

Etap 1: przygotowanie poszczególnych elementów kampanii: wybór scenariusza spotu, pozyskanie partnerów (agencja VML Poland oraz wydawnictwo Agora z książką „Zdrowy Apetyt”) , patrona medialnego (magazyn „Tylko zdrowie” Gazety Wyborczej) oraz ekspertów z dziedziny zdrowia, żywienia, sportu. Uruchomienie Fanpage’a akcji.


Etap 2: otwarcie kampanii – spotkanie z dziennikarzami zorganizowane w formie warsztatów edukacyjnych. Gościem specjalnym była dr n. med. Beata Małecka-Libera - sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia. W gronie ekspertów znaleźli się Anna Jelonek - dietetyczka, współautorka książki „Zdrowy apetyt” oraz Wojciech Majda - kardiolog i psychoterapeuta.


Etap 3: premiera filmu pt. ORGANIZM W DOBRYM NASTROJU, którego ideą było połączenie poważnej tematyki (zdrowie, życie) z lekką, oryginalną i nowoczesną formą musicalu, skłaniającego do słuchania własnego organizmu. Do chwytliwej muzyki zaśpiewały pluszowe organy: Mózg, Wątroba, Płuca, Jelita i Serce, zwracając uwagę na krzywdę, którą sprawia im właściciel. Nie chcieliśmy nikogo przestraszyć - mieliśmy na celu rozbawić i skłonić do refleksji. Taktyka ta opłaciła się, bo w przeciągu tygodnia film stał się viralem.


Etap 4: Działania media relations – artykuły, wywiady, wizyty w studiach radiowych i telewizyjnych.

Facebook: www.facebook.com/jakdzialazdrowyczlowiek